POLITYKA PRYWATNOŚCI PROJEKTU LEAD IT, LADY!
Niniejsza Polityka Prywatności stanowi dokument powiązany z Regulaminem Projektu Lead IT, Lady! („Regulamin”). Definicje pojęć użytych w niniejszej Polityce Prywatności zostały zamieszczone w Regulaminie. Postanowienia Regulaminu stosuje się odpowiednio.
Polityka ta ma charakter informacyjny i jest spełnieniem obowiązków informacyjnych nałożonych na administratora danych przez RODO tj. Rozporządzenie 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
-
- Administratorem danych osobowych Uczestników jest Stowarzyszenie Women in Technology z siedzibą w Krakowie, adres: Plac Jana Matejki 10/6b, 30-157 Kraków, wpisane do rejestru Stowarzyszeń prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieście w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000793639, posiadająca NIP: 6762568191, REGON: 383838077.
- Kontakt z Administratorem danych osobowych może się odbywać w szczególności mailowo przez adres email: rodo@womenintechnology.pl
2. SPOSÓB PRZETWARZANIA DANYCH
-
- Cel i zakres przetwarzanych danych osobowych określa zakres zgód oraz uzupełnionych danych przesłanych za pomocą odpowiedniego formularza.
- Przetwarzanie danych osobowych Uczestników może dotyczyć imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej, wizerunku, adresu zewnętrznej strony internetowej/serwera z odnośnikiem do aplikacji/pracy twórczej.
- Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane na podstawie niżej wskazanych przepisów oraz w następujących celach:
- realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (podstawą prawną przetwarzania jest wypełnianie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze);
- realizacji Projektu Lead IT, Lady! oraz Umów uczestnictwa, umów mentorskich, partnerskich i innych tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (podstawą prawną przetwarzania jest wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przez zawarciem umowy);
- podejmowania działań promocyjnych i handlowych prowadzonych przez Organizatora, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (podstawą prawną przetwarzania jest wówczas dobrowolna zgoda Uczestnika) lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (podstawą prawną przetwarzania jest wówczas uzasadniony interes Organizatora polegający na informowaniu o świadczonych usługach);
- kontakt z Administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail – dane są przetwarzane w celu kontaktu – podstawa prawna przetwarzania to art. 6 ust. 1 lit. a, RODO (zgoda wynikająca z zainicjowania kontaktu). Dane będą przetwarzane po zakończeniu kontaktu w usprawiedliwionym celu archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f , RODO);
- analizowanie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu ze strony internetowej – dane są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f, RODO (prawnie uzasadniony interesu administratora).
- wykorzystywanie cookies na stronie https://leaditlady.pl/ – podstawą jest treść art. 6 ust. 1 lit. a, RODO (zgoda użytkownika).
- zarządzanie stroną internetową i innymi stronami/grupami na zewnętrznych platformach np. Facebook – uprawnienie administratora realizowane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f, RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
- archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów – prawnie uzasadniony interes administratora, zgodnie – art. 6 ust. 1 lit. f, RODO.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych wskazanych jako obligatoryjne, uniemożliwi realizacji Projektu Lead IT, Lady! lub umów przez Organizatora.
- Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane przez okres:
- odpowiedni dla wykazania przez Organizatora prawidłowego wykonania swoich zobowiązań, przy czym czas ten odpowiada długości terminu przedawnienia roszczeń;
- w przypadku działań marketingowych, do czasu wyrażenia przez Uczestnika sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych osobowych Uczestnika w celach marketingowych albo odwołania zgody na wysyłanie wiadomości z treściami marketingowymi.
- Po wyżej wskazanym okresie dane osobowe będą usuwane, o ile ich przetwarzanie nie będzie konieczne w oparciu o inną podstawę prawną.
- Organizator w niektórych sytuacjach może przekazywać dane Uczestnika do państw trzecich (tj. poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego). W takim wypadku Organizator podejmie wszelkie działania w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych Uczestnika i będzie przekazywać dane osobowe Uczestnika tylko podmiotom gwarantującym odpowiedni poziom ochrony danych.
3. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
-
- Organizator może powierzać przetwarzanie danych osobowych Uczestnika podmiotom trzecim w celu wykonywania czynności wskazanych w Regulaminie, w szczególności w celu organizacji Projektu Lead IT, Lady!, jak również realizacji swoich uprawnień lub obowiązków związanych z przetwarzaniem. Wówczas odbiorcami danych osobowych Uczestnika mogą być: hostingodawca, dostawca narzędzia informatycznego w postaci Formularza, właściciel serwisu Facebook, operator poczty elektronicznej, firma obsługująca informatycznie Organizatora, biuro rachunkowe, kancelaria prawna.
- Dane osobowe zgromadzone przez Organizatora mogą być także udostępnione: odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa lub innym osobom i podmiotom – w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa.
- Każdy podmiot, któremu Organizator powierza do przetwarzania dane osobowe Uczestnika, w oparciu o umowę powierzenia przetwarzanie danych osobowych (dalej „Umowa powierzenia”) gwarantuje odpowiedni poziom w zakresie bezpieczeństwa i poufności przetwarzania danych osobowych. Podmiot przetwarzający dane osobowe Uczestnika w oparciu o Umowę powierzenia może przetwarzać dane osobowe za pośrednictwem innego podmiotu, wyłącznie na podstawie uprzedniej zgody Organizatora.
- Udostępnienie danych osobowych Uczestnika podmiotom nieuprawnionym według niniejszej Polityki Prywatności, może nastąpić wyłącznie za wcześniej wyrażoną zgodą osoby, której dane dotyczą.
4. PRAWA PODMIOTU DANYCH
-
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych, Uczestnikowi przysługuje prawo do: (a) usunięcia danych osobowych zgromadzonych na temat Uczestnika zarówno z systemu należącego do Organizatora, jak i z baz podmiotów, z którymi współpracuje lub współpracował Organizator, (b) ograniczenia przetwarzania danych, (c) przenoszenia danych osobowych zgromadzonych przez Organizator na temat Uczestnika, w tym do otrzymania ich w ustrukturyzowanej formie, (d) żądania od Organizatora dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, (e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, (f) cofnięcia Organizatorowi zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; (g) wniesienia skargi na Organizatora do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
- W przypadku chęci skorzystania ze swoich praw Uczestnik winien skierować odpowiedni wniosek na adres e-mail Administratora podany w pkt. 1.2.
5. INNE DANE
-
- Strona może przechowywać zapytania http, w związku z czym w plikach logów serwera mogą być zapisane niektóre informacje, w tym adres IP urządzenia, z którego nadeszło zapytanie, nazwa stacji Uczestnika – identyfikacja realizowana przez protokół http, o ile jest możliwe, data i czas systemowy rejestracji na Stronie i nadejścia zapytania, liczbę wysłanych przez serwer bajtów, adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez Uczestnika, jeżeli Uczestnik wszedł przez linka, informacje o przeglądarce Uczestnika, informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji http. Logi mogą być gromadzone jako materiał dla prawidłowego administrowania Stroną. Dostęp do informacji mają tylko osoby uprawnione do administrowania systemem informatycznym. Pliki z logami mogą być analizowane w celu sporządzenia statystyk ruchu na Stronie i występujących błędów. Podsumowanie takich informacji nie identyfikuje Uczestnika, ale określa jego aktywności.
6. BEZPIECZEŃSTWO
-
- Organizator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza technicznie i organizacyjnie dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Zbiór zgromadzonych danych osobowych Uczestnika przechowywany jest na zabezpieczonym serwerze oraz dane chronią również nasze wewnętrzne procedury z zakresu przetwarzania danych osobowych i polityki bezpieczeństwa informacji.
- Organizator wdrożył również odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, takie jak pseudonimizacja, zaprojektowane w celu skutecznej realizacji zasad ochrony danych, takich jak minimalizacja danych, oraz w celu nadania przetwarzaniu niezbędnych zabezpieczeń, tak by spełnić wymogi RODO oraz chronić prawa osób, których dane dotyczą.
- Jednocześnie Organizator wskazuje, iż korzystanie z sieci Internet i usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone przedostaniem się do systemu teleinformatycznego i urządzenia Uczestnika szkodliwego oprogramowania (malware), jak również nieuprawnionym dostępem do danych Uczestnika, w tym osobowych, przez osoby trzecie. W celu minimalizacji niniejszych zagrożeń, Uczestnik powinien stosować odpowiednie zabezpieczenia techniczne np. z wykorzystaniem aktualnych programów antywirusowych lub chroniących identyfikację w sieci Internet. Aby pozyskać szczegółowe i profesjonalne informacje odnośnie zachowania bezpieczeństwa w sieci Internet, Organizator rekomenduje ich zasięgnięcie u podmiotów specjalizujących się w tego rodzaju usługach informatycznych.
7. COOKIES I IDENTYFIKATORY UCZESTNIKA
-
- W celu prawidłowego działania Strony, Organizator korzysta z technologii plików Cookies. Cookies są to pakiety informacji zapisywane na urządzeniu Uczestnika, za pośrednictwem strony internetowej, zwykle zawierające informacje zgodne z przeznaczeniem danego pliku, za pomocą których Uczestnik korzysta ze Strony – są to zazwyczaj: adres serwisu, datę umieszczenia, datę ważności, unikalny numer i dodatkowe informacje zgodne z przeznaczeniem danego pliku.
- Strona wykorzystuje dwa rodzaje Cookies: (a) sesyjne, które usuwane są trwale wraz z zakończeniem sesji przeglądarki; (b) trwałe, które pozostają po zakończeniu sesji przeglądarki na urządzeniu, aż do ich skasowania.
- Na podstawie plików Cookies, zarówno sesyjnych, jak i trwałych, nie jest możliwe ustalenie tożsamości Uczestnika. Mechanizm Cookies nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych.
- Cookies strony internetowej są bezpieczne dla urządzenia Uczestnika, w szczególności nie umożliwiają one przedostanie się do urządzenia wirusów lub innego oprogramowania.
- Pliki generowanie bezpośrednio przez Organizatora nie mogą być odczytywane przez inne serwisy. Cookies Zewnętrzne (tj. Cookies umieszczane przez podmioty współpracujące z Organizatorem) mogą być odczytane przez serwer zewnętrzny.
- Uczestnik może samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące Cookies w dowolnej chwili, określając warunki ich przechowywania, przez ustawienia przeglądarki internetowej lub przez konfigurację usługi.
- Przede wszystkim Uczestnik może wyłączyć zapisywanie Cookies na swoim urządzeniu, zgodnie z instrukcją producenta przeglądarki, lecz może to spowodować niedostępność części lub całości funkcji strony internetowej.
- Uczestnik może też samodzielnie usunąć zapisane na jego urządzeniu Cookies w dowolnej chwili, zgodnie z instrukcją producenta przeglądarki.
- Organizator wykorzystuje Cookies własne w następujących celach: konfiguracji Strony i dostosowania zawartości strony do preferencji lub zachowań użytkowników; analiza i badanie oglądalności, liczbę kliknięć i ścieżki poruszania się po stronie w celu doskonalenia wyglądu i organizacji treści na Stronie, czas spędzony na stronie, liczbę i częstotliwość odwiedzających Stronę.
- Organizator wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w następujących celach:
-
- Szczegółowe informacje o obsłudze Cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej, z której korzysta Uczestnik.
8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
- Niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 10.08.2020